Földkörüli kalandozások az ízek világában

Gastroshock

Gastroshock

Hot cross buns - angol húsvéti zsemlék

2018. április 01. - Kizlinger Mónika

2018-04-01_14_37_55.jpg

A húsvéti asztal elmaradhatatlan része a fonott kalács. Tekintettel arra, hogy nálunk csak én ragaszkodtam igazán hozzá, igy gondoltam keresek valami hozzá hasonlót, ami mindenki ízlését kielégítheti. Igy akadtam ezekre a csodás zsemlékre, melyek se nem sósak, se nem túl édesek, mégis méltó partnerei lehetnek az asztalra kerülő házi füstölt főtt sonkának. Persze ezen is kicsit csavartam.

Hozzávalók

3/4 csésze langyos tej

2 csomag szárított élesztő

1/3 csésze cukor

3 tojás

1/2 csésze napraforgó olaj

3 és 3/4 csésze liszt

1/2 teáskanál fahéj

1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg, szegfűbors, szerecsendió

1/4 teáskanál reszelt citromhéj

1/2 csésze mazsola

1/3 csésze kandírozott citrus

Az alapanyagokat alaposan összedolgozom, egy lágy, de nem ragacsos tésztát kell kapjak. Cipót formázok, majd egy gyengén kiolajozott tálba teszem. Folpackkal letakarom és szobahőmérsékleten nagyjából 90 perc alatt a duplájára kelesztem. 

Kiborítom a tálból egy enyhén lisztezett felületre. Átgyúrom és 12 részre osztom. Én mérlegen szoktam kimérni. Gombócokat formázok belőle és egy kb 20×30-as, sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket úgy, hogy maradjon köztük hely, mert keléskor még megdagadnak. Letakarom folpackkal és újabb 45 percig kelesztem. 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm.

Kiveszem a megsült zsemléket. Tűzhelyen egy kis lábasban 1/4 csesze cukrot 2 evőkanál vízzel felolvasztok. A sziruppal a még forró zsemlék tetejét megkenem, majd hagyom kihűlni őket.

Mikor kihűlt 1/4 csésze porcukrot néhány csepp citromlével összekeverek, csak épp annyira legyen folyós, hogy a zsemlék tetejére tudjam egy kanálból(vagy habzsákkal) keresztet csurgatni.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket �

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroshock.blog.hu/api/trackback/id/tr4313798342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása