Földkörüli kalandozások az ízek világában

Gastroshock

Gastroshock

2018. január 02. - Kizlinger Mónika

profilkep.jpgSzenvedélyesen szeretek főzni, és most már sütni is. Bevallom a sütés csak pár éve került a kedvenc konyhai elfoglaltságaim közé. A fűszerek megszállottja vagyok, erre ékes bizonyíték a felhalmozott fűszerkészletem, melyet pár porcon kallódó csomag kivételével rendszeresen használok is. - közel 80 fajta fűszer és fűszerkeverék büszke tulajdonosa vagyok. Megjártam Marokkót, kelettől-nyugatig, nem csak a turistaközpontokat, de voltam apró piacokon, mini falucskában, ettem helyieknél, és útszéli kifőzdékben, Ez nagyon nagy hatással volt a ízvilágom formálódásában. Nagyon szeretem a nemzetközi konyhákat, főleg az egzotikus közel-keleti és ázsiai ízek vonzanak kifejezetten. Szerencsére egy olyan türelmes és mindenre nyitott párt sodort mellém az élet, aki némi noszogatás árán, de végül teljes mellszélességgel mellém csapódott ezen kalandozásban. Így szélesedett ki az otthoni étkezésünk a hagyományos magyaros ízektől először az európai, majd később a világ számos konyhájának ízvilágáig. Igyekszem minden konyhánál az eredeti, autentikus recepteket felkutatni, nem akarok "magyarosítani" egyetlen ételt sem.

Most már teljes magabiztossággal kreálok új, saját recepteket :)

Ezzel párhuzamosan második szenvedélyemmé a kenyérsütés vált. Bár ezen az úton még csak kezdő lépésekkel járok, másfél éve ezelőtt (2016 nyarán) kezdtem mindennapi kenyerünk és péksüteményeink itthoni sütésébe. Természetesen itt is nemzetközi vizekre is elkalandozom menetrend szerint.

Elmondható, hogy a konyhám egy igazi kulináris olvasztó tégely.

Zárszóként a gasztronómiához mára már lassan szenvedélyessé váló viszonyomhoz annyit, hogy az ízek teljes harmóniáját számomra, az étkezés zárszavaként, mint borász, egy-egy gondosan kiválasztott pohár bor jelenti. Időnként erről is hosszabban mesélek majd :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroshock.blog.hu/api/trackback/id/tr9413540365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása