Földkörüli kalandozások az ízek világában

Gastroshock

Gastroshock

Eddösz, avagy újévi lencsefőzelék másképpen (Marokkó)

2018. január 02. - Kizlinger Mónika

eddosz_marokkoi_lencsefozelek.jpgÚjév napján a hagyományokat követve lencsét ettünk mi is. Azonban a hagyományoktól eltérően egzotikus ízekbe bugyoláltuk ezt a hüvelyest. Azért választottam ezt az ételt, mert lencse igazából nem nagy barátunk, csak ilyenkor szoktuk enni, de gondoltam, ha más ízvilágban kipróbáljuk, hátha megszeretjük. Nem tévedtem, így már a lencse is felkerül a ételpalettánkra.

Mivel megjártam Marokkót, és a szívembe zártam, így az arab ételek kifejezetten a kedvenceim lettek. Próbálok minél autentikusabb ízeket varázsolni az asztalra. Ebben nagy segítségemre van egy kedves internetes ismerősöm, aki Marokkóban ment férjhez és az anyósától tanult főzni. Ezt a receptet is tőle kaptam.

A lencséről, mint a babról megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatosan, hogy áztassuk vagy sem, ki így, ki úgy csinálja. Én áztatni szoktam.

Hozzávalók:

500 gr lencse beáztatva

1 nagyobb hagyma apróra vágva

3 gerezd fokhagyma összezúzva

3 nagyobb paradicsom kimagozva, lereszelve (ennek hiányában 1 konzerv darabolt paradicsom)

4 evőkanál petrezselyem vagy koriander összevágva (ha nincs friss, akkor lehet szárított is, de ebből plusz 1 evőkanállal érdemes beletenni)

2 közepes répa lereszelve

2 + 1/2 teáskanál római kömény

2 + 1/2 teáskanál édes fűszerpaprika

1 + 1/2 teáskanál gyömbér

1/2 teáskanál kurkuma

1/2 teáskanál bors

2 - 3 teáskanál só (ízlés szerint)

1/4 teáskanál chili pehely (aki szereti a csípős ízeket, tehet bele többet is, illetve tehet hozzá még 1/4 teáskanál cayenne borsot is)

1 evőkanál paradicsompüré

1 chili paprika apróra vágva (elhagyható, ha valaki nem szereti nagyon a csípős ízeket)

1/3-ad csésze (80 ml) olíva olaj

víz (annyi, amennyi ellepi)

 

Az elkészítése roppant egyszerű, és nem igényel sok bíbelődést. Az összes hozzávalót egy lábasba tesszük, alaposan összekeverjük. Felöntjük annyi vízzel, ami éppen ellepi. Megkóstoljuk, ha szükséges még megsózzuk. Forrástól számolva úgy 25 perccel alaposan átkevertem. Ekkor már szinte teljesen megfőtt a lencse, még 5-10 percig főzöm, sűrűn kevergetve, hogy a megfőtt répa és hagyma kicsit megtörjön és besűrítse picit a főzeléket. Az tudni kell, hogy nem lesz olyan sűrű, mint a hagyományos magyar főzelék,  a marokkői főzelékek levesesebbek. Én elsőre cayenne borsot és a darabolt chili paprikát nem tettem bele, mert mi nem nagyon szeretjük az erőset. Így kellemesen ízes és leheletnyi csípősséggel bíró főzeléket kaptunk.

Tálaláskor megszórható vágott petrezselyemmel vagy korianderrel. Fogyasztható hagyományosan marokkói lepénykenyérrel.

Jó étvágyat mindenkinek!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroshock.blog.hu/api/trackback/id/tr8813540185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása